tirsdag 14. mai 2013

Spisebrikke av fillerye

Heisann!!


Jeg har noen filleryer liggende som jeg ikke
helt har visst hva jeg skulle bruke
til!
Så en dag da jeg hadde vasket ei og brettet
den litt sammen, fant jeg ut at 
jeg kunne lage noen
tøffe spisebrikker:)





Slik ser den ut. Jeg valgte ei som ikke var så tykk.
Det kan være litt vanskelig å sy når
det er for tykt.





På denne rya fikk jeg to spisebrikker i bredden.
Så målte jeg bare hvilken høyde jeg skulle
ha på de og satte knappenåler
som markering.





Før du klipper så er det viktig å sy sikksakk på
begge sider av markeringen.
Det er for at det ikke skal
rakne.






Etter at du har sydd sikksakk på begge sider,
klipper du bare i mellom disse to
sømmene:)





Det ble 8 spisebrikker ut av min fillerye:)
Ha du ikke noen selv så vet jeg 
at du finner de på forskjellige 
bruktbutikker til 
en rimelig 
penge:)





Her ser dere ei av brikkene. Dersom du vil gjøre litt
mer ut av det, kan du sy på kantebånd eller
hekle en kant eller sy tungesting med
et røft tau.
Mulighetene er mange:)





Synes det passer med litt røffe spisebrikker når 
en dekker på ute:)
Bare å hive i maskinen når de skal vaskes!








Da håper jeg at dette kunne være til litt inspirasjon:)
Nå gleder jeg meg til mange deilige 
måltider ute!!:)

Ønsker dere en super dag videre.
Tusen takk for alle som legger igjen noen
ord hos meg!!:)
Setter stor pris på hver eneste en!!:)

Klem fra Reidunn









6 kommentarer:

  1. Så lurt Reidun. Spisebrikkene ble kjempefine

    Ha en fin dag videre

    Klem

    SvarSlett
  2. For en knallgod idé!! :)
    Det her ble jeg fristet til å gjøre selv!
    Velkommen som følger hos meg forresten..
    Og tusen takk for koselige hilsener :)
    Fortsatt god tirsdag! :)

    SvarSlett
  3. Det var jo ordentlig smart :) det tro jeg aldri jeg hadde kommet på¨. Godt du fikk matta under foten på symaskina - lekkert ble det :)

    God kveld klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Du er sannelig kreativ :o) Dette var skikkelig lurt :o) Og så fint som det ble :o) Kjempeflott at du tok utfordringen om humla! Ha en strålende kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  5. Hei Reidunn:)
    For ein super ide og fine blei dei og,kjekkt når ein kan bruke ting ein har på andre måter så får ein nyttet det lenger:)
    Du er jo så kreativ og flinke du!kjempefint dekka bord,håper det blir mange fine dager framover til å kose oss ute❤

    Fineste dagen til deg!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett