fredag 6. september 2013

Det å jobbe sammen

Hei på dere!!


I dag er det fredag og som vanlig har jeg gjort unna 
rengjøringen:)
Da jeg kom opp i 2 etg. falt blikket mitt
på en gave vi fikk for en 
del år tilbake.





Dette fikk vi av servitørene på den restauranten vi drev
her på øya for ca 10 år siden:)
Det er et av de mange ordtakene som er 
skrevet av Henry Ford.
Jeg begynte å mimre litt tilbake til denne tiden og fant
en reportasje i Hjemmet fra " Skomakerhuset"





Dette huset var veldig falleferdig da vi kjøpte det.
Nytt tak og ny kledning som ble spesial-
bestilt for å være lik den gamle.
Som dere ser er dette en julereportasje og bildene
er tatt etter jul:)
Rart å pynte til jul når jula var over:)
Alle møblene til restauranten kjøpte vi på auksjoner
og noe hadde vi selv.





Bakerovnen restaurerte vi også og den bakte vi
deilige brød i.
Øverst ser dere skomakerens symaskin som ble
brukt i dette huset:)






Vi la igjen utrolig mange timer i dette huset!
Både til oppussing og renovering og til
driften.
Vi hadde full jobb ved siden av dette så det sier
seg selv at en gang ble det nok:)
Men vi har mange gode minner.
Her har vi hatt besøk av utrolig mange kjente folk.
Vi fant ut at vi bare manglet de kongelige!:)





Nå holder vi på her!:)
Dette huset er i god stand.
Det som trengs er noen liter med maling både utvendig
og innvendig:)





Gamle dører kan absolutt bli som nye med
litt skraping, pussing og maling:)





Sånn kan resultatet bli da!!
Det er dette som er så gøy med oppussingen.
De utrolige forandringene:)





Her holder mannen på om dagen!!
Denne uteplassen kommer til å bli helt fantastisk
når han blir ferdig:)
Han er et arbeidsjern så det skjer mye på kort tid!!:)


Da er det helg igjen dere!!
Så gøy at det er så mange som vil være med på min
giveaway!!:)
Det er enda en stund til trekning så det er bare 
å bli med:)

Ha en fin fredag!!
God klem fra Reidunn

9 kommentarer:

  1. Så morsomt å se den reportasjen om skomagerhuset igjen :) Vi har forandret oss litt siden den gang ja ;)

    SvarSlett
  2. Som dere har stått på tenker jeg :)
    Men det blir en livsstil og når man får det til og trives med det så går det unna!!!
    Må innrømme det jeg virkelig savner i livet er en å jobbe sammen med.Har samboer,Gubben himself,men for det første har han ti tommeltotter minst.....finnes ikke praktisk anlagt og ser ikke mulighetene og jobbet å mye at han ikke har tid til noe snekring lell.Ser på Sinnasnekker'n og pare som jobber sammen og blir så misunnelig.Men men.....man kan ikke få både pose og sekk.Jeg får nok være snekker'n her i huset ;)
    Tipper dere to har det koslig samen i prosjektene deres!!!!
    God helg flinke Reidunn!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  3. Flinke dere er,då imponert eg:))blir knallbra:))
    Her lyner og tordner det og må sei eg er redd for det er voldsomt som det lyner og tordner og mannen er på jobb,kommer ikkje til å sove i kveld nei...det går nok over:))

    Ønsker deg ein fin kveld!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Artig å bli mer kjent med deg og hva dy holder på med:)

    SvarSlett
  5. Så fantastisk moro å se bilder fra skomagerhuset. Husker vi var der å spiste da jeg var noen år yngre. Mi skulle hatt et sted som det der ute nå. Det hadde vært stas det.
    Kjempe gøy å se bilder fra huset og. Blir spennende å se ferdig resultat. kanskje live?!
    God helg til dere på øen.

    SvarSlett
  6. Wow, så koselige bilder fra tidligere dager. Du verden som dere har jobbet! Jeg blir helt imponert! Jeg er forøvrig helt enig, det er veldig gøy med oppussing når man ser resultatet. Derfor skal jeg male i alle fall ett strøk i morgen på det jeg holder på med :o) Herlig helg ønsker jeg deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  7. Så artig å finne frem dette igjen :) og en ting er sikkert- dere kan sakene deres :) Er imponert over hvor dyktige dere er ! Du inspirerer <3

    Nyt helgen klem fra Monica

    SvarSlett
  8. Vakre skomagerhuset.
    Så koselig å se dette. Dere er utrolig flinke, og vi nyter godt av det ;-)
    Klem Hilde

    SvarSlett
  9. Så utrolig gøy å se dette :) Blir virkelig imponert over dere og hva dere har fått til :) har du noen godt tips, tar jeg gjerne imot ;)
    God helg!
    Klem

    SvarSlett