søndag 8. september 2013

Høststemning inne

Heisann!!


I år har vi hatt så flott og varm sommer!
Normalt pleier liksom høsten å være litt mer kald
og med litt vind og regn.
Vi har liksom en innebygd årstids syklus og derfor
blir man litt forvirret når det er 19
grader i sjøen og det samme
på land:)





Derfor følte jeg at det var litt godt å skape litt høststemning
inne:)
Lyngen blomstrer så fint ute nå.
Fant noen gamle blåbærplukkere som jeg synes
passer fint til høsttemaet:)





De har så flott rustent preg og kan ikke brukes
til annet enn dekor.





Håndtakene er bare så utrolig fine:)






Den ene har en ståltråd surret rundt og det er nok
for å holde hanka på plass.
Tenk hvor mange blåbær som er blitt plukket
med disse?
Før i tiden var de flinkere til å benytte seg av naturens grøde:)





Den andre har fått litt mer fargerike kvister.
Her står den sammen med et gammelt melkespann som
er fra øya:)





I dag har vi fått vinterveden inn i hus:)
Gleder meg litt til å fyre i ovnen
eller i peisen :)
Men foreløpig er det så deilig ute at verandadøra
står åpen hver dag!:)

Da vil jeg ønske dere alle lykke til
med valget i morgen:)
Vi kan stemme i dag også så det blir en tur til 
valgurnene snart:)

En god klem fra Reidunn

15 kommentarer:

  1. Herlige høst bilder:))
    Merkligt med denne varmen i september,
    men me må vel berre nyte den.
    Ha en finfin søndag:)
    Klemmer Siv Mette

    SvarSlett
  2. Nydelig gamle ting du har :) Du vet jo at jeg liker sånt :)
    Kos deg i finværet
    klem

    SvarSlett
  3. Flotte og rustikke dekorasjoner du har laget med herlige høstmaterialer. Nyt de fine høstdagene vi har nå, vi får sikkert nok surt vær utover høsten og vinteren :)
    Ha en fin søndag!
    Anette

    SvarSlett
  4. Koselige høst bilder, Reidunn:O)Her har du fått frem mye som vi forbinder med høst...Ja det er så underligt dette været vi har, ingenting stemmer, fredag hadde vi "tropisk" torden og lyn( hvis vi kan kalle det tropisk), aldri sett maken til uvær, hele dagen holdt det på. Det er 21 grader ute om dagene. Deilig:O) I dag har vi vært i dåp. :O) Kos deg videre i det fine sensommerværet. Stor klem fra Ann Elin

    SvarSlett
  5. jeg elsker rustne ting.....er så vakkert!

    dette var bare så flott!

    klem tone

    SvarSlett
  6. Fantastiske høstbilder!...de rustne blåbærplukkerene falt jeg helt for!..men nå er jeg litt rusten av meg også:))

    SvarSlett
  7. Du er flink så nydelig høst pynt:)

    SvarSlett
  8. Dette var nydelige høstbilder .
    Lyngen og de rustne blåbærplukkerne var bare så lekkert ..

    Ønsker deg en fin ny uke ..
    mon tro om den blir like varm ?
    klem fra Anne

    SvarSlett
  9. Dette var nydelige høstbilder .
    Lyngen og de rustne blåbærplukkerne var bare så lekkert ..

    Ønsker deg en fin ny uke ..
    mon tro om den blir like varm ?
    klem fra Anne

    SvarSlett
  10. Dette var nydelige høstbilder .
    Lyngen og de rustne blåbærplukkerne var bare så lekkert ..

    Ønsker deg en fin ny uke ..
    mon tro om den blir like varm ?
    klem fra Anne

    SvarSlett
  11. Dette var høstkoselig ja :o) Jeg er så enig, det er liksom tid for innehygge på denne tiden, men nå har vi også fått sommer, så her sprader vi rundt i shorts har det bare sommerherlig :o) På treningsturen min i dag så jeg alle trærne som nå skifter farve på bladene, jeg tror jeg må ta en tur i morgen og få plukket inn litt :O) Herlig kveld til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  12. Herlige høst bilder ♥ Likte rustfargen på bærplukkeren,skulle gjerne hatt en slik ♥
    Kjekt du stikker innom meg:))
    Klem Bente

    SvarSlett
  13. Så flott det var å bruke den bærholderen - Liker rust jeg :)


    Ønsker deg en fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett
  14. Så du är färdigt inför hösten:) med ved och fina höst arrangemang.
    Fint de gamla bärplockaren, härligt att de är så pass sliten.
    Ha en härlig solig dag.
    Kram Gerda

    SvarSlett
  15. Så flotte høstbilder,det er ikkje mykje som minner om høst ute enda og godt er det sjølv om det føles litt uvant for når ein tenker høst så er det på med meir klær og nå må ein ha mindre:)
    Ønsker deg ei fin ny veke!her står det eplekake i ovnen,synest det er så godt:)

    Klem

    SvarSlett