mandag 30. september 2013

På kvisten

Hei på dere!


Da er det siste dagen i september!
I morgen er det den store dagen for de fleste
som bor med kysten:)
HUMMERFISKE!!
Jeg er ikke så glad i hverken bølger eller den grusomme
lukta av råtten fisk( agnet) så den eldste
dattera er med. Ho er tøff!!





I dag tenkte jeg å ta dere med opp på kvisten:)
Dette skulle egentlig være ei TV stue.
Jeg var så bestemt på at vi ikke skulle ha TV i stua:)
Det varte ikke mer enn ca 1 år så fikk vi en ny og den var jo
så tynn og mye bedre å se på:)





Her oppe har jeg mest gamle ting som er arvet
eller fått :)
Denne flasken har det vært lut på.
Synes det er så fin farge
på den.





Dette er min aller første symaskin!!
Er den ikke søt?
Dere kan tro jeg synes det var gøy å sy
dukketøy og annet til dukkene
mine på den:)





Denne motorsykkelen med sidevogn og sjåfør er 
en gammel skatt!!
Det var skikkelig holdbare leker før i tiden:)





Denne gyngestolen er fra det  huset vi hadde restaurant:)
Vi fikk den av den tidligere eieren og det er
en amerikansk modell :)
Det heklede oldermorteppet heklet jeg på en busstur
til Polen med ungdomstrinnet:)





Hjørnesofaen er også en sovesofa og her har jeg
mange puter som er laget selv:)
Det runde bordet er gammelt og ikke gjort noe
med.
Det grønne til høyre er fra palmen jeg hadde i 
hagestua:)





Da vi solgte hytta på fjellet tok jeg med meg denne
grå kista og dette fiskegarn trauet:)
Alltid greit med litt oppbevaring av diverse ting og 
trauet er veldig stort og der har jeg nå
lagt noen av skinnene:)





Det store bildet på veggen er det en fotograf fra Kristiansand 
som har tatt:)
Motivet er fra Ågerøya på Dampskipsbrygga
der de store båtene la til før for å 
levere varer eller folk:)


Da regner jeg med at noen av dere har høstferie:)
Kos dere masse!!

Ha en fin mandagskveld:)

God klem fra Reidunn







10 kommentarer:

  1. for en nydelig loftstue....jeg hadde garantert koset meg der.

    alt likte jeg , og kjenner på misunnelsen ( på en god måte)

    klem tone

    SvarSlett
  2. For en flott loftstue dere har!! Utrolig koselig:))
    Ha en herlig mandagskveld:)) Klem

    SvarSlett
  3. Så koselig Reidunn! Jeg ble så sjarmert av den lille symaskinen, så koselig å ha slike ting enda. Det gir gode minner. God tur til datteren din på hummerfiske, så får du kanskje være med å smake etterpå :o) Herlig ny uke til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Så koselig du har det på kvisten :O) Alltid så fint hos deg å du får det så godt frem på bildene dine. Hummerfiske er spennende, spesielt for de små, jeg har en på 6 år som elsker å være med pappaen sin på fiske:O) smaker sååå godt. Klem fra Ann Elin

    SvarSlett
  5. Å REIDUNN NÅ FIKK HJERTE MITT ETT EKSTRA HOPP
    SÅN SYMASKIN HADDE MIN SØSTER OG JEG OGSÅ
    DÅNE
    MEN HOR ER DEI NÅ....
    HERLIGE BILDER AV MASSE SKATTER
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  6. Så utrulig herlig plass du har der oppe,kjempekjekkt å få kikke der og,tenk nå er vi i oktober,går så fort:)
    Flotte ting du har der oppe ,skjønn symaskin og fine ting det andre og:)
    Hummerfiske Høyrtes tøft ut,skjønner du vil holde deg heime eg Hihi!

    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Wow!! Her var det utrolig kosligt Reidunn<3
    Det runde bordet ditt er berre så lekkert,en herlig,koslig og lun kvist.
    Likte alt sammen:)
    Klem Siv Mette

    SvarSlett
  8. Så utrolig koselig du har det på kvisten, Reidunn! Så mange flotte, sjarmerende og nostalgiske skatter du har dekorert med. Her likte jeg meg godt ;-) Kan tenke meg dere storkoser dere der. Sååå fint!

    Ha en herlig høstdag!

    SvarSlett
  9. Du har det jo bare så lekkert- et drømmehjem :) og utrolig god estetisk sans ! Meld deg på Norges vakreste hjem neste år :)

    Nyt dagen klem Monica

    SvarSlett
  10. Så koselig på kvisten hos deg. Og så mange fine gamle skatter :)
    Enig med Monica - meld deg på Norges vakreste hjem neste år :)

    Klem

    SvarSlett