onsdag 25. september 2013

Trapp til besvær

Hei på dere!!


Så hyggelig at det var så mange som var interessert i 
tipset mitt om stell av oliventre:)
Jeg har også fått det rådet om å sette de i et kalt 
rom med lite vann men det gikk helt
feil for meg:)
Ei av døtrene mine har også hatt sine to inne
i ca 2 år ute på en innebygd veranda.
De vokser og er kjempefine!!
Gi de gjerne en dusj også, det liker de godt 
som de fleste grønne planter:)





I dag hadde jeg gledet meg sånn til å begynne å male
den fine trappa opp til 3 etg.
Som dere ser på bildet er den teppebelagt som igjen 
er festet med metall lister foran og bak.
Mannen fikk fjernet listene for meg
i går og nevnte at teppet
hang litt fast i trappa:)





Jeg ble helt fortvilet da jeg så at teppet var limt på
over hele trinnet!!
Visste ikke om jeg skulle le eller grine:)
Dette var absolutt ikke dagen for å få en slik
utfordring!!





Men det var bare å bite tennene sammen og sette
i gang:)
Bare det å rive av teppet var ikke enkelt.
Som dere ser så sitter den tykke gummien igjen!





Så måtte jeg finne noe hardt jeg kunne skrape med.
Denne var ikke så veldig skarp på
kantene og jeg kom bare 
noen få cm framover om gangen!
Puh!!





Så kommer den verste delen!!
Her er det gammelt lim med litt av 
gummien som henger fast.

Her nyttet det ikke med vann som på strietapeten!!
Det eneste jeg hadde i hus som var sterkt nok
var ei stor kanne med Lynol!!
Dette lukter veldig og er så sterkt at plasthanskene
gikk i oppløsning temmelig 
raskt:)
Jeg måtte dynke et lite stykke av gangen og skrape
, dynke og skrape helt til jeg kom ned på treverket:)
Jeg brukte ca 1-2 timer pr. trinn!!
Jeg klarte 3 trinn på 5 timer:)
Dere kan skimte litt av et ferdig trinn på bildet.

Vel jeg gleder meg ikke til å begynne igjen i morgen,
men jeg vet at trappa blir fin til slutt!!
Trinnene skal få en annen farge
enn resten av trappa:)


Det var godt å få ut litt frustrasjon i dag:)
I morgen er det en ny dag
med nye muligheter:)

Ha en fin kveld:)
God klem fra Reidunn



6 kommentarer:

  1. Uff og uff:/ Tror jeg hadde blitt rimelig fortvilet jeg også.Tenk på dette som et lite mareritt som du snart våkner opp av :) Det kommer til å bli såå fint :))

    Klem fra meg ♥

    SvarSlett
  2. Lykke til med trappa! Eg har og ei trefarga trapp eg vurderer å male, men har enda ikkje hatt ork til det. Kanskje eg må få nokon tips med deg angående maling osv.

    SvarSlett
  3. Uffameg, stakkars deg! Det er så kjedelig å treffe bort i slike ting når man i utgangspunktet tror at ting skal gå så fort. Lykke til kjære deg!!! Klem

    Anne <3

    SvarSlett
  4. OY NEI SÅ FORTVILENDE
    JEG ER HELT SIKKER PÅ DU KOMMER I MÅL
    DETTE BLIR SÅ FLOTT
    GLEDER MEG TIL Å SE
    SENDER DEG STYRKE;)
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  5. Huff skjønner deg så godt for vi hadde samme problem her og mannen brukte så lang tid,fekk ikkje vekk alt heller me for blei så lei...
    Godt det blir fint til slutt sjølv om det er slitsomt...
    Lykke til Reidunn:)

    SvarSlett
  6. Det blir så bra tilslutt Reidunn,du er så flink til å stå på!:))
    Takk for tips for oliventrær,ingen blomster finn her i gården;)
    Ha en fin dag:o)
    God klem Siv Mette

    SvarSlett