søndag 2. februar 2014

Ny pute med treknapper

Hei på dere!!


Nå er det 4 varmegrader og regn!!
Vet ikke om jeg tør å si at jeg er utrolig 
GLAD:)
Det er fint med snø hvis det bare kunne
vært noen dager med sol og 
opphold!
Men når du våkner hver morgen til
vind og snø og alt du har 
skuffet vekk noen timer før er like fullt igjen
ja da skjønner dere kanskje gleden:)





Jeg er blitt ferdig med ei strikkepute som jeg
har strikket på:)





Den er strikket i et veldig tykt bomullgarn som
jeg har kjøpt på Husfliden i 
Kristiansand.





Jeg har også heklet noen lyslykter av 
det samme garnet.
Jeg lagde en del som skulle selges i en butikk.
Men dessverre så fikk jeg alle i retur.
Nå legger jeg hodet i bløt og tenker ut noen gode ideer
for å få solgt litt av de:)









Som dekor på puta har jeg laget noen knapper:)
Jeg fant en vedkubbe ute i vedboden.
Denne kuttet jeg opp i skiver med ei elektrisk bordsag.





Til slutt borte jeg to hull i hver bit.
Simsalabim!!
Da hadde jeg laget mine egne treknapper:)





Denne puta er strikket i enkel rillestrikk.
Jeg la opp så mange masker som passet til ei 
60 x 60 pute.
Ved montering sydde jeg den sammen med
det samme garnet:)





Tenk dere at vi er kommet til Februar!!
Nå har vi lagt den verste mørketida bak oss og 
kan se fram til lysere tider:)

I dag er det en uke til det er trekning på 
min giveaway!!
Neste søndag på selveste morsdagen:)
Har du ikke tatt noen lodd enda så er det bare å 
hive seg på!
Linken ligger øverst til høyre.

Da vil jeg ønske dere alle ei 
ny fin uke!!!:)

God klem fra Reidunn

13 kommentarer:

  1. Så flott det var med den puta. Likte det tykke garnet du har brukt til den. Knappene er et lurt påfunn. Stilig å lage knapper selv! Fint med det naturlige materialet til puta. Det blir så gjennomført og fint. Likte også godt den svarte krakken puta ligger på, fin kontrast til det lyse. Flotte interiørbilder også, der man ser inn i rommet bakom. :)

    SvarSlett
  2. veldig fine lykter :) samtidig som puta så veldig myk og god ut.
    kjedelig når man ikke får solgt det man lager, men kanskje du kan selge noe gjennom bloggen?

    SvarSlett
  3. PS: Fint med det hekla trekket til glassene også. :)

    SvarSlett
  4. Den puta ble skikkelig flott Reidunn.Tenk selvlagde knapper,flinke du :) :)
    Lyktene like så ♥
    Er det oliventreet ekte? Så fint det var

    Ha en fin søndag videre!

    Klem Bente

    SvarSlett
  5. Så nydelig pute, flinke flinke deg!!! ELSK på den!!:) Nydelige bilder!
    Sikkert litt deilig å få bort all den snøen dere har hatt:) ? jeg kjenner at jeg er så lei av all den stivkuling vi har.....kjenner meg værsyk nå:) hi hi. ha en fin kveld. Stor klem Ann Elin

    SvarSlett
  6. Herlig pute og dei treknappene var virkelig kreativt:))
    Fin ny veke til deg:)
    Klemmer Siv Mette

    SvarSlett
  7. Så utrulig fin pute - og treknappene var virkelig kreativitet på høgt plan :)
    Flotte bilder fra den fine heimen din!

    klem Jorill

    SvarSlett
  8. Så flott! Og kjempekule knapper! Og krakket var jo knallfin :) er det oliventre bak der?

    SvarSlett
  9. Ja det er et oliventre som overvintrer fra i sommer:)
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  10. Heisann
    Du for en knallfin pute, og så med hjemmelagede knapper da...jammen er du flink :)
    Flotte innlegg fra deg , og nydelige rom!
    Du gjør det så delikat og lekkert.

    Ønsker deg en fin ny uke...og takk for koselige hilsner hos meg :)
    Klem

    SvarSlett
  11. Her er det endelig blitt litt mildere :) Og det er så godt, lei vinter og alt været det fører med seg... Sola skinner hver dag og det er så deilig med lys igjen :) Nydelig det puta der :) Klem Rita

    SvarSlett
  12. det var en flott og deiig pute....og knappene var bare så flott, og at du kom på å lage dem selv...kreativt!

    klem tone

    SvarSlett
  13. Så utrulig herlig pute,den var knallfine:)

    SvarSlett