mandag 24. mars 2014

Våronn i hagen

Hei på dere!!
 
 
Ååå så deilig vær vi har hatt i dag!!!
Et veldig sikkert vårtegn er at Tjelden er kommet
til oss i dag:)
Et annet vårtegn er når jeg kan begynne å rydde
opp i alle bed og litt utevask.
 
 
 
 
 
Jeg begynte arbeidet med hagen i går.
Da var det litt av og på vær men jeg kledde meg
med tykk dress .
Jeg har lenge ønsket å få skrellt av diverse småtrær og
annet som har dekket til dette fine fjellet:)
Spurte pent om mannen kunne hente gravemaskinen og
grave av røtter og diverse.
Det tok ikke mange minuttene før det meste var fjernet.
Så fant jeg fram høytrykkspyleren og spylte
vekk all jord og smårøtter.
Veldig effektivt!!
 
 
 
 
 
 
Begynte også å luke vekk diverse ugress og tørre
kvister.
Her ser dere hvor langt Hortensian er kommet.
Er veldig spent på om det blir blomster i år. Den måtte
klippes helt ned i fjor etter den frosten vi fikk hvor mye
ble ødelagt.
 
 
 
 
 
 
 
Fikk lagt på litt ny jord som jeg kunne hente fra
komposthaugen min:)
Husker aldri navnet på disse søte blå løkblomsetene.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dette stakittgjerdet var blitt helt grønt etter all nedbøren
vi har hatt!!
Fikk vasket det ganske godt og hvitfargen kom
fram igjen:)
 
 
 
 
 
 
Jorbærplantene begynner å komme med nye fine grønne
skudd. De gamle bladene er like fine fra i fjor:)
Gjett om jeg gleder meg til å plukke de første
deilige jordbærene!!
 
 
 
 
 
 
Det begynner å sprette på både busker og trær!!:)
 
 
 
 
 
 
Et oliventre har kommet ut for en god stund siden.
Vi hadde frost i natt men det har gått
helt greit:)
 
 
 
 
 
 
Så ville Linus hilse på og si at han storkoser
seg når matmor er ute så mye:)
Han er veldig selskapssyk!!
 
Da håper jeg at dere også har hatt en fin
dag i dag:)
 
God klem fra Reidunn

3 kommentarer:

  1. Så vakker Linus er :)

    Herlige våren og så flink du er - har fått gjort en hel del allerede. Her har vi ikke begynt ennå- men snart !

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. For en herlig dag dere har hatt, det har sannelig blitt grønt hos dere! Vi fikk gjort mye i hagen i går da vi hadde fri, i ettermiddag ble det en liten tur ut i sola sammen med datteren min som har knipset masse bilder. Vi ser noen små knopper på trærne og jeg kan så vidt skimte noe blått i toppen av noen krokusblader. Men det blir, det blir :o) Herlige Linus, så flott en kattepus :O) Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. Herlig med sånne dager! Jeg fikk heldigvis gjort en del sist tirsdag, jeg ble overfalt av forkjølelse/influensa fredag morgen, malte litt men måtte så gi tapt, hele helga pluss i dag i vasken, huff! men du vet jo hvordan det er ........ Så lekkert det blir i huset! De blå heter forresten Scilla.
    Ha en fin uke!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett