onsdag 21. mai 2014

Herlige syriner

Heisann!!
 
 
Først og fremst må jeg takke dere alle
for de flotte kommentarene på
det forrige innlegget:)
Har kost meg med hver eneste kommentar.
 
Med varmen kom også blomstringen i hagen.
Det er noen flotte syrintrær i hagen
til det huset vi skal selge.
Måtte bare ta med meg en diger bukett hjem:)
 
 
 
 
 
Jeg har alltid hatt problemer med å få syriner
til å stå en stund.
Da fikk jeg et tips av min kjære mor som virket:)
Først snitte de skrått. Deretter slår du med
f. eks et knivskaft nederst på
stilken.
 
 
 
 
 
 
Det som skjer er nok at porene blir mer åpne og
dermed lettere for å ta til seg vann.
Nå er det tredje dagen de står hos meg og er like
fine!!:)
 
 
 
 
 
Været var så nydelig den dagen jeg plukket de
og måtte pynte med de på cafe bordet:)
 
 
 
 
 
Elsker disse fargerike putene jeg har sydd.
Godt med litt farger i uterommet!!
 
 
 
 
 
Sommerblomstene er kommet på plass
under kjøkkenvinduet:)
 
 
 
 
 
I dag har vi en regnværsdag. Men sola
kommer nok snart tilbake og
da får jeg  fortsette med å male på
sjøbua vi har på fastlandet.
Alltid noe å gjøre på denne tiden!!
 
Ønsker dere alle en superfin dag:)
 
Klem fra Reidunn
 
 

5 kommentarer:

  1. Og for en herlig duft i tillegg til at de er så vakre :) Takk for supert tips- har hørt det før, men det var glemt. Like før de blomstrer her også :)

    God kveld klem Monica

    SvarSlett
  2. Syriner er nydelig og duften er helt enestående:).
    Flotte idylliske bilder fra ditt vakre hjem og uteplass. Resultatet i forrige innlegg er bare såååå fint. Kjempejobb dere har gjort. ;) her regner det så bare det i dag, men det er så varmt!!:)
    Jeg er sykemeldt denne uken også men en skadet for, venter på et inngrep. Så det er bare å kose seg inne og hikke rundt forsiktig.
    Jeg er ikke så ivrig på bloggen for tiden, det er nok årstiden som gjør dette, vi er mye ute i Hagen;)
    Ha en fin helg, søte deg. Stor klem Ann Elin

    SvarSlett
  3. Syriner er så vakre og pynter sånn opp,desverre så har eg ikkje slike i Hagen så burde kanskje plante et tre:)
    Ønsker deg ein fin dag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Wow, for en fantastisk oppussing dere har gjennomgått under her. Så fint det ble! Og vakre bilder var det også :-) Ønsker deg en glad torsdag og ei god helg når den kommer. Klem fra Monica.

    SvarSlett
  5. Sommerlig og deilig innlegg:)
    Jeg fikk samme tipset (om å slå stilken litt) til Hortensiaen, tror det fungerer fint på alle blomster med harde stilker. Vi har ikke syriner og jeg har ingen nabo jeg kan gå på "slang" hos heller;) Men kanskje jeg får kjøpt skåret i butikk? Eller kanskje jeg rett og slett må plante meg et tre selv!

    Klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett