tirsdag 13. mai 2014

Oppussing før og nå. Del 1

Hei på dere!!
 
 
Det tar sin tid å ta bilder og
ikke minst style opp så mange rom
som det er i det huset vi har
pusset opp!!
Legg merke til at jeg skrev HAR for nå
er jeg ferdig inne:)
 
 
 
 
 
Jeg tenkte å begynne helt øverst i huset og beveger
meg nedover i forskjellige innlegg.
Dette rommet kjenner nok noen av
dere igjen:)
 
 
 
 
 
I dette rommet var det teppe både på vegg og gulv!!
Til og med døra var dekket med
teppe.
Det var litt av en jobb å skrape av limet!!
Her har jeg grunnet taket.
 
 
 
 
 
Etter fem strøk med maling er rommet
forvandlet til et herlig
lite soverom:)
 
 
 
 
 
Denne jernsenga fant vi i huset og den er malt
noen strøk med hvit bengalakk.
Sengeteppet og putene har jeg sydd selv:)
Her ser dere også at rommet har parkett på gulvet.
 
 
 
 
 
Ei lampe som var ødelagt på skjermen
ble ganske så stilig da jeg tok av
de ødelagte remsene:)
 
 
 
 
 
Det eneste jeg har kjøpt til dette rommet utenom
gulv og maling er to av
disse lysestakene som kostet 6 kr stk
på Upstairs i Kristiansand!!
Bøker var det en del av i huset og de har jeg
brukt på flere måter i huset:)
 
 
 
 
 
Her ser dere det lille platået som er mellom
de to rommene oppe.
Det ser veldig lyst og fint ut på bildet
men her har jeg lysnet bildet litt.
Veggene ser også hvite ut men de har en
rosabrun farge.
 
 
 
 
 
Her ser dere fra det lille rommet og inn
til et stort rom.
 
 
 
 
 
Slik så det ut før. Det hadde hvitt tak som jeg bare
trengte å fuge litt på.
Veggene hadde samme farge som resten av
huset.
 
 
 
 
 
Her er det brukt vidvinkel men dere kan se at
lister og vinduer har fått seg en del
strøk med hvitmaling:)
Teppet er beholdt her da dette rommet er lite brukt før.
 
 
 
 
 
Dette rommet er blitt brukt som kontor men det
er et stort rom som kan brukes som
soverom, lekerom, hobbyrom o.l
 
 
 
 
 
Rommet har en fin utsikt til hagen og ei bu
bak huset:)
 
 
 
 
 
Her kommer man inn i rommet.
Kurvmøblene stod igjen i huset. Jeg har sydd
ny pute til stolen.
Lampa er også fra huset:)
 
 
 
 
 
Ja dette var det første innlegget fra
oppussingsprosjektet vårt.
Flere innlegg kommer og jeg beveger meg
videre ned i huset i neste
innlegg:)
 
Da vil jeg ønske dere alle en superfin tirsdag!!
 
God klem fra Reidunn
 
 

7 kommentarer:

  1. Det ser veldig bra ut, og så gøy å endelig være ferdig :-)
    God tirsdag videre!
    Trude C.

    SvarSlett
  2. Kjempebra, alt er virkelig nøye gjort :):)
    Har gledet meg til dette :)
    Takk for titten!

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Så moro det er å se før og etter bilder og så flott det har blitt :) lyst og herlig. Du er veldig flink med pirk og det vises på det fine resultatet.

    Gleder meg til å se mer !

    God kveld klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Det er utrolig hva dere har fått til å som dere har stått på. !:) Flinke deg! Det så gøy å se resultatene før og etter. Er det ikke fantastisk hva maling og tapet gjør, Husker bare tilbake her for 3 år siden da vi kjøpte huset, vi malte alt av dører, vinduer ,tak og lister:) For alt var mørkt og trist med furu i alle rom, typisk 80-tall funkis hus. Men, det er så gøy å male når vi ser resultat for hvert penselstrøk:)
    Det er blitt nydelig og lyst hos dere, Gleder meg til å se flere bilder. Klem Ann Elin

    SvarSlett
  5. Så fine rommene har blitt.. Likte veldig godt utsikten fra det kontor rommet. :)
    Tipper også at den som skal sove på det lille soverommet vil sove godt i den senga.
    Gleder meg til fortsettelsen :)
    Ønsker deg en fin kveld

    SvarSlett
  6. så utrolig flott det har blitt :) Ser dere har hatt mye jobb, men så er det jo så deilig å se slutt resultatet .) Klem Rita

    SvarSlett
  7. For en deilig følelse det må være å være ferdige - og så flott som det ble:) Kjenner igjen det lille soverommet ja og er like begeistret for den jernsengen denne gangen, den er så utrolig tøff!

    Gleder meg til å se mer, når den tid kommer.
    Varm og god klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett