torsdag 15. mai 2014

Oppussing før og nå. Del 2

Heisann!!
 
 
I dag har jeg løpt rundt omkring med gressklipperen!
Først et godt tak utenfor huset på land
og så over med klipperen i
båten og ta siste rest
hos meg selv:)
 
Nå er jeg fornøyd før 17 mai:)
 
 
 
 
 
I del 2 tenkte jeg å vise dere litt bilder fra
tretrappa:)
 
 
 
 
 
Som dere ser så var det ei trehvit trapp med teppe
i trinnene. Jeg ville ha av teppet
og male trinnene.
Ikke tenkte jeg på hvilket mareritt det
skulle bli!!
 
 
 
 
 
Teppet var nemlig hellimt!!
Det var helt umulig å få fjernet det uten å bruke
skikkelig sterke saker.
Det gikk med noen liter Aceton og jeg gikk nok
i en evig sus alle de dagene det tok å
fjerne limet:)
 
 
 
 
 
Men så ble jeg veldig fornøy da jeg endelig ble ferdig!!
 
 
 
 
 
Slik så det ut før.
Her har jeg begynt å grunne trappa.
Legg merke til flisene her. De var litt mørke og triste
og de ble som nye med grå gulvmaling.
Det jeg gjorde var å pusse de ned med sandpapir, vasket med
veldig sterkt Salmiakkvann, grunnet de og malte
3 strøk med 3 stjerners gulvmaling:)
 
 
 
 
 
Synes flisene ble så lekre når de ble malt!!
 
 
 
 
 
Her ser dere litt av ståltrappa men nå skal vi
svinge rundt til høyre .....
 
 
 
 
 
Her ligger det et fint soverom med nydelig
utsikt til sjøen:)
 
 
 
 
 
Slik så det ut før.
Det ser ut som veggene er hvite her også men
det var utrolig stor forskjell etter hvert
som jeg begynte å rulle maling
på tak og vegger!
 
 
 
 
 
Her stod det et skap før som var veldig slitt.
Etter hvert som jeg fjernet skapet
viste det seg at gulvet var lagt rundt skapet.
Alle dørene i huset var tapetsert med strietapet slik dere
ser her. Det har vært litt jobb å fjerne dette
men så fine de ble etterpå:)
 
 
 
 
 
Her ser dere resultatet etter en del malingstrøk:)
 
 
 
 
 
Soverommet ble egentlig stylet etter et sengesett
jeg vant på en giveaway:)
Synes det var litt gøy å prøve meg på en sort/ hvit
kombinasjon.
 
 
 
 
 
Lampa dere ser her hang på i dette rommet.
Nå synes jeg at den kom skikkelig
til rette!!
 
 
 
 
 
Som dere ser så har vi lagt nytt gulv og dette
virker mye varmere i
fargen.
Dette er det eneste rommet jeg har hengt opp
gardiner. Måtte ha det her
følte jeg:)
 
 
Da vil jeg takke så mye for alle kommentarene
dere legger igjen hos meg!!
Det betyr veldig mye etter 9 mnd med
oppussing.
Ønsker dere alle en superfin kveld!!
 
God klem fra Reidunn
 
 

 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Dere har gjort en fantastisk jobb, første klasses :)
    Så artig å se flisene,jeg har tenkt lenge frem og tilbake om vi skal gjøre det i hallen?
    Men etter dette fikk jeg veeeeeldig lyst. Er det tre stjernes du har brukt? Den er jo knall bra!

    Takk for titten!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott det har blitt! Så flinke dere har vært! For en forandring! Litt av en jobb dere har hatt! Herlig gang og nydelig soverom! Trapp og fliser ble jo helt fantastiske! Kjempefint!

    Ønsker deg en super kveld og en riktig fin 17. mai! Kos deg masse!

    SvarSlett
  3. Utrolig lekkert! Mye jobb skjønner jeg :) Ønsker deg en riktig fin 17.mai helg :) Klem Rita

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint!!! Og for en forandring!!! trappa og flisene ble kjempefine. Lekkert med hvitt og grått!!!
    Og det soverommet hadde jeg sovet godt på!!! Og tenk å våkne opp til havutsikt da!!!
    Drøme, drøme.....

    Her er vi klare for 17. Mai.
    Bunaden til frøkna henger klar, skjorter og flagg er strøket.
    Jeg velger å la bunaden henge i år, og tar på kjole.
    De melder så varmt og deilig vær!!!
    Veldig godt at 4 år etter hverandre i 17. mai komite`n er over.
    Blir koselig å gå i 17. mai tog igjen, og være sammen med familien!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett