tirsdag 27. mai 2014

Oppussing før og nå. Del 5

Hei og hå!!
 
 
Ja nå er det virkelig sommer her på
Sørlandet!!
Gradene har ligget på over 20 tallet
og det var like før jeg tok
meg et bad:)
Vel, jeg skal si ifra når jeg har vært
så tøff!!
 
 
 
 
 
Må bare vise dere huset fra utsida først:)
Vi har gjort en god del forandringer på utsiden også.
Huset hadde rødmalte lister rundt alle vinduene.
Hoveddøra var også rød og en del
av murveggen på sidene også.
Verandaen har fått et skikkelig løft. Vi fjernet rødbrune
fliser, la ny membran og la et dekke med
terrassebord.
 
 
 
 
 
Terrassebordene er satt inn med grå terrasseolje.
En del av terrassen er overbygd og i taket
er det varmelamper.
Så her kan man sitte og kose seg fra tidlig vår til
sent ut på høsten!!
 
 
 
 
 
For ikke å snakke om utsikten!!
Her ser dere Blindleia og nå er det ikke lenge
til det blir et yrende båtliv:)
Rekkverket er også nytt.
Båtbua til venstre følger med huset:)
 
 
 
 
 
Da beveger vi oss inn igjen. Her ser dere bilde
av hvordan ståltrappa så ut før.
De rødbrune flisene går igjen flere steder i huset.
 
 
 
 
 
Slik ser det ut nå:)
Flisene er pusset med sandpapir, vasket med sterkt
salmiakkvann, grunnet og malt 3 strøk med Tre stjerners gulvmaling.
Det hvite på trappa er malt med hvit bengalakk.
 
 
 
 
 
På rekkverket har vi montert herdet glass.
Nå har trappa fått den moderne
looken som jeg ville ha:)
 
 
 
 
 
Her ser dere hvordan vaskerommet var før.
På den andre siden var det store gamle skap og en gammel
dusj.
Gulvet var bare et sementgulv som var malt.
 
 
 
 
 
Dette bildet er tatt med vidvinkel men det er
faktisk ganske stort:)
Her ser dere at det meste er nytt!
 
 
 
 
 
Utenfor vaskerommet er det en koselig terrasse.
Her kan man også henge ut tøyet
når været tillater det:)
 
 
Jeg har så utrolig dårlig nett for tiden.
Har holdt på i over 1 time for å få lastet ned
disse bildene.
Derfor kan det ta litt tid før jeg får lagt igjen kommentar
hos dere. Men jeg kommer sterkere tilbake!!
 
Ønsker dere alle ei fin ny uke:)
 
God klem fra
Reidunn
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Fantastisk jobb dere har gjort! Huset er jo bare så fint! Nå har jeg endelig svart deg på mailen, det har vært litt spesielle tider her, men nå er jeg "med" igjen, så snakkes vi vel etter hvert......
    Lykke til med salget!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  2. Gud så flott hus og for en utsikt :) Og for en flott gang! Dere har virkelig gjort en fantastisk jobb :) Klem Rita

    SvarSlett