mandag 19. januar 2015

Oppussing av kjøkkenstolene

Hei på dere!!
 
 
Tenk i dag kom den første snøen i år :)
Våknet til et nydelig hvitt
teppe utenfor.
 
 
 
 
 
 
Måtte bare skynde meg ut for å ta noen bilder
selv om både kameraet og jeg ble
full av snø!!
 
 
 
 
 
Av erfaring så pleier ikke snøen å ligge så
lenge. Kommer det litt
vind i tillegg så blir jo all idyllen
borte !:)
 
 
 
 
 
Ja, ja så får vi se hvor lenge dette blir liggende :)
 
 
 
 
 
Jeg har holdt på å male 8 kjøkkenstoler den siste tiden.
Nå er de ferdige og i dag har jeg
holdt på å ta nytt trekk på de.
Som dere ser på bildet så var det gamle trekket
mørkegrått.
Det var blitt så stygt og måtte skiftes.
 
 
 
 
 
Jeg fikk låne kompressor og stiftepistol av
mannen.
Det tok litt tid før jeg fikk teken på hjørnene:)
Skal ikke påstå at jeg ikke ble litt frustrert men
så fikk jeg teken på det og da gikk
det unna.:)
 
 
 
 
 
Her ser dere et nærbilde av en stol.
Har ikke skrudd de fast til stolen enda . Setet vil ligge
mer på plass når det er gjordt.
 
 
 
 
 
Jeg har stolene på kvisten enn så lenge.
Bordet på kjøkkenet skal også males helt hvitt på beina.
I tillegg har jeg tenkt meg å male kjøkkengulvet
grått slik som dere ser her.
Tror det kommer til å bli fint:)
 
 
 
 
 
Jeg tok et nærbilde av en nymalt stol og den tidligere
fargen som er på kjøkkenbordbeina.
Ser ikke ut som om det er stor forskjell, men jeg måtte
ha 4 -5 strøk for å dekke over!
 
 
 
 
 
Da vil jeg få ønske dere ei fin ny
vinteruke !!
 
Klem fra Reidunn
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Flotte snøbilder!
    Også så flott stolene ble. Jeg vurderer også å gjøre noe med mine stoler, så takk for inspirasjon :) Hvilken type maling har du brukt?

    SvarSlett