torsdag 3. september 2015

Det er blitt høst

Hei på dere !!
 
 
Ja tenk nå er vi allerede kommet til
høstmåneden September.
I dag har det vært en regnfull dag og fant
ut at da kunne jeg ta litt bilder inne og
få lagt inn noen blomsterbilder
jeg tok for noen dager siden.
 
 
 
 
 
Skal ikke klage på eplene jeg har fått
på det ene epletreet jeg har
i hagen.
Noen dager med sol nå så kan jeg begynne
å plukke litt tenker jeg :)
 
 
 
 
 
Bjørnebærene langs veien er også
godt i gang.
 
 
 
 
 
Cosmosene blomstrer villig enda.
Setter de inn i hagestua når
det regner.
 
 
 
 
 
Kniplingsblomstene som jeg sådde i vår
er blitt utrolig lange .
 
 
 
 
 
De har jeg i ei stor sinkbalje og den må
jeg ha hjelp til å bære inn i
hagestua når regnet plasker ned:)
 
 
 
 
 
Elsker denne lyse ros fargen på
pelargoniaen.
 
 
 
 
 
Det er fortsatt noen roser igjen på
klatrerosene jeg har
inntil husveggen.
 
 
 
 
 
Denne stauden vet jeg ikke navnet på.
De kommer litt sent på
sommeren og har en nydelig blåfarge.
Kan tørkes også:)
 
 
 
 
 
Den store tønne med margeritter er et syn.
Nå har den blomstret hele
sommeren uten at jeg har måtte
knipe av de visne blomstene. Den kommer med
stadig nytt lag med blomster.
 
 
 
 
 
Hortensia er en av mine favorittblomster.
De kommer også sent på sommeren men er vel
verd å vente på.
Utover høsten forandrer de fargen og det er
da de er egnet til å henge opp til
tørk inne.
 
 
 
 
 
Her ligger den oppi en veldig gammel
blåbærplukker.
 
 
 
 
 
Her ser dere fargen den hadde før.
Etter hvert får den et lilla preg .
 
 
 
 
 
 
Et lite stilleben på kjøkkenet.
 
 
 
 
 
Ikke så lenge til vi kan begynne å
fyre litt i peisen på
kjøkkenet:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
To gamle krakker som jeg er
veldig glad i :)
 
 
 
 
 
Fin å bruke til noen blomsterbilder :)
 
 
 
 
 
Jeg har fått så mange Orkideer fra noen
sommergjester og noen
av dem pynter opp på kjøkkenet.
 
 
 
 
 
De er jo bare vakre.
 
 
 
 
 
På kjøkkenbordet har jeg fylt opp
en suppeterrin med
Hortensia.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Denne flotte grønne planten pynter
opp på skrivebordet mitt.
 
 
 
 
 
Visne blomster er også fint å
dekorere med.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den hvite puta til venstre har jeg
stikket av et lingardin og et
tyllgardin.
 
 
 
 
 
Her ser dere et bedre bilde av den.
Baksida er av hvit lin.
 
 
 
 
 
Et nærbilde av den tørkede blomstergreina.
 
 
 
 
 
Disse vakre hvite sarte blomsten
vokser langs veien og på jordene .
 
 
 
 
 
De er også så fine når
de begynner å visne. Da lukker de seg
inn i en slags kapsel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Her ser dere hvordan de ser ut før
de lukker seg:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja det ble en del bilder denne gangen
men sånn blir det når jeg først er i gang:)
 
Ønsker dere alle ei fin helg!!
 
Klem Reidunn
 

4 kommentarer:

  1. Så masse fint Reidunn!
    Du må bare komme med mange bilder...nyter hvert eneste ett :)
    Utrolig med margerittene dine da....her er det kniping og gjødsling på høyt plan. ellers er de fort brune og stygge!
    Mye fint å finne i naturen, og det er jo de allerste fineste etter min mening :)
    Ønsker deg en fin septembermåned, her har den begynt bra...og håper det fortsetter utover!

    Klem klem

    SvarSlett
  2. Hei på deg Reidunn!!!
    SÅ NYDELIGE bilder du deler med oss!!!
    Dere har det så lyst og nydelig!
    Her sitter jeg med foten høyt etter en operasjon.
    Gleder meg så til det leges, og at jeg kan få på meg sko,
    å ut å gå igjen! Og plukke inn av høstens herligheter i naturen!!!
    Kan nesten ikke vente!!!!

    Ønsker deg en kjempefin helg!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett